Skip to main content

ဘယ္စာကိုဘယ္မွာ သင္မတုံး


ဘယ္စာကိုဘယ္မွာ သင္မတုံး
      ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူမႈ ပတ္၀န္းက်င္မွာ လူတိုင္းဟာ အလုပ္ကိုယ္စီ၊ တာ၀န္ကိုယ္စီနဲ႕ က်င္လည္ အသက္ေမြးေနၾကပါတယ္။ ဒီလိုအလုပ္ေတြ မလုပ္ခင္မွာ လူေတြရဲ႕ ၇၅% ေလာက္က အေျခခံပညာကိုသင္ယူတက္ေျမာက္ျပီးၾကပါျပီ။ အဲဒီအထဲကမွာ ဘာကို ကၽြန္ေတာ္သြားေတြ႕လဲ ဆိုေတာ့ အလုပ္နဲ႕ ေက်ာင္းနဲ႕ ၀ါသနာနဲ႕ ထပ္တူမက်တာေတြ သြားေတြ႕ပါတယ္။အားလံုးက အေျခခံပညာေက်ာင္းတုန္းက အတူတူသင္ၾကေလ့လာၾကရပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွ မိမိအတြက္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ျပဳနုိင္မဲ့ ပညာဘက္ကို ဆက္လိုက္ၾက ေလ့လာၾကရပါတယ္။
          တခ်ိဳ႕က ရိုးရိုးတကၠသိုလ္၊ တခ်ိဳ႕က စက္မႈတကၠသိုလ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ေဆးေက်ာင္း၊ တစ္ခ်ိဳ႕ စစ္တပ္ထဲ၀င္၊ တခ်ိဳ႕ ပညာေရး ေကာလိပ္တက္၊တကၠသိုလ္တက္ၾကနဲ႕ ဆက္ျပီး ေလ့လာသင္ယူၾကရပါတယ္။
          တေလာက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ သူ၀ါသနာပါတာက ေရေၾကာင္းပညာ၊ အမွတ္လဲမွီပါတယ္…..အဲဒါကိုမိဘေတြ တက္ေစခ်င္တာက ေဆးေက်ာင္း၊ ဒါေၾကာင့္သူမတက္ခ်င္တဲ့ေဆးေက်ာင္းကို တက္ေနရပါတယ္။ အစကတည္းက သူေဆးပညာကိုစိတ္မ၀င္စားေတာ့ ေက်ာင္းခ်ိန္မွာ အတန္းလစ္တယ္၊ဂိမ္းေဆာ့တယ္။တစ္ခါတစ္ေလ အရက္ဆိုင္ေရာက္ေနတက္ပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္သူ႔ကို အားေပးစကားေျပာျပီးမနည္း နွစ္သိမ့္ခဲ့ရပါတယ္။
          အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ၀ါသနာနဲ႕ ကိုယ္သင္ယူေနတဲ့ပညာ အေၾကာင္း အားရင္အားသလို အေတြးနယ္ခ်ဲ႕မိပါေတာ့တယ္။ ဒါေတြဟာ တနည္းအားျဖင့္ Brain Drain ေတြပင္ျဖစ္ပါတယ္။အဲဒီအသုံးအႏႈံးကို လူသိမ်ားပါတယ္ “ဦးေႏွာက္ ယိုစီးမႈ” ၊ အထူးသျဖင့္ ကိုယ့္နိုင္ငံကပညာတက္မ်ား လူသားအရင္းအျမစ္ သယံဇာတ မ်ား တုိင္းတစ္ပါးသို႔…ယုိစီးေရာက္ရွိသြားျခင္းကိုဆိုလာပါတယ္။
          ကိုယ္မသင္ယူခ်င္ေသာ စိတ္မ၀င္စားေသာ ဘာသာရပ္ကို အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ သင္၊ ထိုဘာသာရပ္ကို အထင္မၾကီး၊ မခ်စ္၊ ထိုဘာသာရပ္ကို အသုံးမခ်၊ ဖြံ႕ျဖိဳးေအာင္ မၾကိဳးစား စသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားသည္လဲ Brain Drain ပင္ျဖစ္ပါသည္။
          ဟိုနားသည္နားက LCCI ဆိုေသာ အသံဗလံ ကေလးမ်ား ထြက္လာေတာ့ အဲဒါ LCCI ရွိရာ ဆီသို႔ ေျပးသြားလိုက္၊ MBA လိႈင္းေတြ ရိုက္ခတ္လာေသာအခါ MBA ဘက္ေရာက္သြားလိုက္ ၊သူမ်ား TOEFL ဆိုေတာ့ ကိုယ္ TOEFL ၊သူမ်ား IELTS ဆိုကိုယ္ IELTS။
          တကယ္ေတာ့ နိမ့္ျမင့္လုိ႔၊ ဟိုလူ႔ေၾကာင့္သည္လူ႔ေၾကာင့္ ပညာရွာေဖြ ေနသည္မ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ကိုယ္ေလ်ာက္လွမ္းမည့္ ဘ၀ လမ္းေၾကာင္း နွင့္ စပ္ဟပ္ကာ စိတ္ၾကိဳက္ ပညာရပ္ကို သင္ယူျခင္းသာ ထြန္းကားရာ အလုပ္ဟု ကၽြန္ေတာ္ယူဆပါသည္။
          ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလုံးဟာ အစဥ္ေလ့လာသင္ယူ ေနသူေတြျဖစ္လို႔ ဒီပို႔စ္ေလးကို စာေရးဆရာ ေမာင္သာခ်ိဳ ေရးတဲ့ “အနာဂတ္ ၀ါက်မ်ား” ဆိုတဲ့စာအုပ္ထဲက ေဆာင္းပါးကို ကၽြန္ေတာ့္အိုင္ဒီယာနဲ႕ ေပါင္းျပီး စာဖတ္သူေတြအတြက္ မွ်ေ၀ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒီစာကိုဖတ္ျပီး ကိုယ့္ကိုကုိယ္ ျပန္ေမးၾကည့္ၾကရေအာင္…………………..
“ဘယ္စာကိုဘယ္မွာ သင္မတုံး?” လို႔……………..။
အားလုံးကိုေလးစားလ်က္
ပစ္တိုင္းေထာင္(Wisdom Life)

         

Comments

  1. ျမန္မာျပည္က လူအမ်ားက ကုိယ္လုပ္တဲ႔အလုပ္နဲ႔ ၀ါသနာထပ္တူက်
    တာ အရမ္းကုိနဲတယ္
    စိတ္မ၀င္စားေသာ ဘာသာရပ္ကို အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ သင္--
    အဲတာေတြမ်ားေနတယ္-ဟုတ္တယ္
    ဒီပုိစ္႔ေကာင္းတယ္ မွ်ေ၀သင္႔တယ္ေနာ္

    ReplyDelete
  2. တခ်ိဳ႔ မိဘေတြက ျဖစ္ခ်င္တာဘဲ သိၾကတယ္..
    ကိုယ့္သားသမီး ၀ါသနာပါတာကို အားေပးသင့္တယ္..
    ၀ါသနာပါတဲ႔ အလုပ္ကိုလုပ္မွ တုိးတက္နုိင္တယ္..

    ReplyDelete

Post a Comment

Leave a Message for me

Popular posts from this blog

ဖုန္းမ်ားျဖင့္အင္တာနက္သုံးျခင္း၏ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးအခ်ိဳ႕

ေကာင္းက်ိဳးငါးခ်က္ (1) ပညာေရးအတြက္အေထာက္အကူ Smart phone မ်ား Computer မ်ား တက္ဘလက္မ်ား မိုဘိုင္းဖုန္းမ်ား အားသုံးျခင္းအားျဖင့္လူငယ္မ်ားလူၾကီးမ်ားအတြက္ လြယ္ကူလ်င္ျမန္စြာျဖင့္ မိမိသိရွိလိုသည္မ်ားကို ၾကည္ရႈနိုင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။အက္ေဆးမ်ား ေဖာ္ျမဴလာမ်ား ဇယားမ်ား ေစ်းႏႈန္းမ်ား စသည္စသည္တို႔ကို စာသင္ခန္းအတြင္းမွာပင္ လြယ္ကူလွ်င္ျမန္စြာ ၾကည့္ရႈရွာေဖြနုိင္မည္ျဖစ္သည္။ (2)စြဲမက္ဖြယ္ရာစြမ္းေဆာင္မႈမ်ား အကယ္၍ဆရာဆရာမမ်ားက ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေခၚလိုလ်ွင္ပင္ ဖုန္းမ်ားျဖင့္လြယ္ကူလ်င္ျမန္စြာေခၚနိုင္ေျပာနိုင္မည္ျဖစ္သည္။ေက်ာင္းသားမ်ားကလဲတစ္ဦးနွင့္တစ္ဦး ဆက္သြယ္ေရးအဆင္ေျပေျပျပဳလုပ္နုိင္ျပီး စြဲမက္ဖြယ္ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ဖုန္းမ်ားအေပၚမူတည္၍ကြဲျပားသြားမည္ျဖစ္သည္။ (3)စီမံခန္႔ခဲြမႈ စီမံခန္႔ခဲြမႈဆိုရာတြင္လည္း မိုိုဘုိင္ဖုန္းမ်ားအားသုံးရာတြင္ ဘယ္ဖန္ရွင္ကို ဘယ္လိုသုံးမယ္ ဘယ္ website ကိုဘယ္လိုဖြင့္မယ္ ။စသည္စသည္မ်ားသည္ အသုံးျပဳသူ အေပၚတြင္မူတည္၍လည္းကြဲျပားသြားေသးသည္ျဖစ္သည္။ ငုင္းတို႔၏ ပညာေရးကို absorb လုပ္မႈသည္လဲ အသုံးျပဳသူ၏ စီမံခန္႔ခဲြမႈေပၚတြင္မူတည္သြားမည္ျဖစ္ပါသည္.။(ထိုေၾကာင့္ wifi ကိုအားမက...

လူငယ္တစ္ေယာက္နဲ႕အဘိုးၾကီးသံုးေယာက္

လူငယ္တစ္ေယာက္နဲ႕အဘိုးၾကီးသံုးေ ယာက္ တစ္ခါက ၿမစ္တစ္ခုမွာ အဘိုးၾကီးသံုးေယာက္နဲ႕ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ဟာ ငါးမွ်ားေနၾကတယ္။ဒီလို ငါးမွ်ားေနရင္း အတန္ၾကာေတာ့ အဘိုးၾကီးတစ္ေယ ာက္ အေပါ့သြားဦးမယ္ဆိုၿပီး ၿမစ္ရဲ႕တစ္ဖက္ကမ္းကို ေရေပၚကေန “တံု” ခနဲ “တံု” ခနဲ ခုန္ၿပီးၿဖတ္သြားတယ္။ ကိစၥၿပီးတဲ့အခါမွာက်ေတာ့အသြားတု န္းကလိုပဲၿပန္လာတယ္။အဲဒီမွာ လူငယ္ကေလးက အံ့အားသင့္သြားတယ္။ ေနာက္မၾကာမွီအခ်ိန္မွာပဲ ဒုတိယအဘိုးၾကီးက အေပါ့သြားဦးမယ္ဆိုၿပီး ေရေပၚကေန ဟိုဖက္ကမ္းသြားၿပန္ေရာ၊ဒီအခါမွာ လူငယ္ေလးက ပိုၿပီးအံ့အားသင့္ေနတာေပါ့၊ ဒီလိုနဲ႕ တတိယ အဘိုးၾကီးလဲ ခုနတုန္းက အဘိုးၾကီးေတြလို ေရေပၚကေန ဟိုဖက္ကမ္းကို သြားတာေပါ့၊ ဒီအခ်ိန္မွာ လူငယ္ေလးက စဥ္းစားတယ္။“ဒီအဘိုးၾကီးသံုးေယာ က္လံုး ေရေပၚကေနေလွ်ာက္ၿပီး ဟိုဖက္ကမ္းကို သြားႏိုင္ၾကတယ္။ဒီေတာ့ အဘိုးၾကီးသံုးေယာက္စလံုးေတာ့ စြမ္းတာမၿဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ေ၇ကပဲစြမ္ းလို႕ သူတို႕သြားႏိုင္တာၿဖစ္မယ္၊ ငါလည္း သူတို႕လိုသြားၾကည့္ဦးမယ္”လို႕ေတ ြးၿပီး ေရထဲကိုခုန္္ခ်လိုက္တာ “ဝုန္း” ဆိုၿပီး လူငယ္ေလးေရနစ္ပါေလေရာ။ ဒီေတာ့ုငါးဖမ္းေနတဲ့ အဘိုးၾကီးေတြက အတင္းဝိုင္းဆယ္လိုက္ရတယ္။ၿပီးမွ အဘိုးၾကီးတစ္ေယာက္က “မင္းက...

မီးျခစ္

ေတာက္ေလာင္ျခင္းရဲ႕အစ ေကာင္းဆိုးယွဥ္တြဲ ပူပင္စရာတစ္ခု ၾကမ္းတမ္းတဲ႔အရာႏွစ္ခု ပြတ္တိုက္ထြက္လာတဲ့မီးေတာက္တစ္ခုရဲ႕အရွင္သခင္ ေက်းကြ်န္ေကာင္းလဲသူ