Skip to main content

ဗုဒၶ၀ါဒီ စြဲ၍တည္မည္။


ကဗ်ာေလးက  ဗုဒၶဘာသာသင္တန္းက တပည့္တစ္ေယာက္ စာအုပ္ထဲမွာေတြ႕လို႔ ကူးယူလိုက္တဲ့ ကဗ်ာေလးျဖစ္ပါတယ္။ဘာအဓိပၸါယ္္လဲဆိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာအယူ၀ါဒကို ဗုဒၶဘာသာကေလးေတြရဲ႕ရင္ထဲကို ငယ္စဥ္ကတည္းက သြတ္သြင္းေပးျပီး ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဗုဒၶအယူ၀ါဒ ကို ေရာင္၀ါေနသို႔ ထြန္းေစခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ ကေရးသား ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာေလးပါ။
ဗုဒၶ၀ါဒီ စြဲ၍တည္မည္။
အိုးမဖုတ္ခင္ အိုးလုပ္စဥ္၀ယ္
အိုးတြင္နွိပ္ခတ္ တံဆိတ္မွတ္ကာ၊
မျပတ္မစဲ အိုးပင္ကြဲလည္း

အျမဲတေစ တည္ရွိေနသို႔…….။

ေထြေထြသားသား ကေလးမ်ား၌၊
ဘုရားတံဆိပ္ ဘာသာစိတ္ကို
ခပ္နွိပ္နိုင္မွ သက္ဆုံးက်ေအာင္၊
ဗုဒၶ၀ါဒီ စြဲ၍တည္မည္
ကိုယ္စီခပ္နွိပ္ ေစသတည္း…………။

Comments

Popular posts from this blog

လူငယ္တစ္ေယာက္နဲ႕အဘိုးၾကီးသံုးေယာက္

လူငယ္တစ္ေယာက္နဲ႕အဘိုးၾကီးသံုးေ ယာက္ တစ္ခါက ၿမစ္တစ္ခုမွာ အဘိုးၾကီးသံုးေယာက္နဲ႕ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ဟာ ငါးမွ်ားေနၾကတယ္။ဒီလို ငါးမွ်ားေနရင္း အတန္ၾကာေတာ့ အဘိုးၾကီးတစ္ေယ ာက္ အေပါ့သြားဦးမယ္ဆိုၿပီး ၿမစ္ရဲ႕တစ္ဖက္ကမ္းကို ေရေပၚကေန “တံု” ခနဲ “တံု” ခနဲ ခုန္ၿပီးၿဖတ္သြားတယ္။ ကိစၥၿပီးတဲ့အခါမွာက်ေတာ့အသြားတု န္းကလိုပဲၿပန္လာတယ္။အဲဒီမွာ လူငယ္ကေလးက အံ့အားသင့္သြားတယ္။ ေနာက္မၾကာမွီအခ်ိန္မွာပဲ ဒုတိယအဘိုးၾကီးက အေပါ့သြားဦးမယ္ဆိုၿပီး ေရေပၚကေန ဟိုဖက္ကမ္းသြားၿပန္ေရာ၊ဒီအခါမွာ လူငယ္ေလးက ပိုၿပီးအံ့အားသင့္ေနတာေပါ့၊ ဒီလိုနဲ႕ တတိယ အဘိုးၾကီးလဲ ခုနတုန္းက အဘိုးၾကီးေတြလို ေရေပၚကေန ဟိုဖက္ကမ္းကို သြားတာေပါ့၊ ဒီအခ်ိန္မွာ လူငယ္ေလးက စဥ္းစားတယ္။“ဒီအဘိုးၾကီးသံုးေယာ က္လံုး ေရေပၚကေနေလွ်ာက္ၿပီး ဟိုဖက္ကမ္းကို သြားႏိုင္ၾကတယ္။ဒီေတာ့ အဘိုးၾကီးသံုးေယာက္စလံုးေတာ့ စြမ္းတာမၿဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ေ၇ကပဲစြမ္ းလို႕ သူတို႕သြားႏိုင္တာၿဖစ္မယ္၊ ငါလည္း သူတို႕လိုသြားၾကည့္ဦးမယ္”လို႕ေတ ြးၿပီး ေရထဲကိုခုန္္ခ်လိုက္တာ “ဝုန္း” ဆိုၿပီး လူငယ္ေလးေရနစ္ပါေလေရာ။ ဒီေတာ့ုငါးဖမ္းေနတဲ့ အဘိုးၾကီးေတြက အတင္းဝိုင္းဆယ္လိုက္ရတယ္။ၿပီးမွ အဘိုးၾကီးတစ္ေယာက္က “မင္းက...

ဖုန္းမ်ားျဖင့္အင္တာနက္သုံးျခင္း၏ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးအခ်ိဳ႕

ေကာင္းက်ိဳးငါးခ်က္ (1) ပညာေရးအတြက္အေထာက္အကူ Smart phone မ်ား Computer မ်ား တက္ဘလက္မ်ား မိုဘိုင္းဖုန္းမ်ား အားသုံးျခင္းအားျဖင့္လူငယ္မ်ားလူၾကီးမ်ားအတြက္ လြယ္ကူလ်င္ျမန္စြာျဖင့္ မိမိသိရွိလိုသည္မ်ားကို ၾကည္ရႈနိုင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။အက္ေဆးမ်ား ေဖာ္ျမဴလာမ်ား ဇယားမ်ား ေစ်းႏႈန္းမ်ား စသည္စသည္တို႔ကို စာသင္ခန္းအတြင္းမွာပင္ လြယ္ကူလွ်င္ျမန္စြာ ၾကည့္ရႈရွာေဖြနုိင္မည္ျဖစ္သည္။ (2)စြဲမက္ဖြယ္ရာစြမ္းေဆာင္မႈမ်ား အကယ္၍ဆရာဆရာမမ်ားက ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေခၚလိုလ်ွင္ပင္ ဖုန္းမ်ားျဖင့္လြယ္ကူလ်င္ျမန္စြာေခၚနိုင္ေျပာနိုင္မည္ျဖစ္သည္။ေက်ာင္းသားမ်ားကလဲတစ္ဦးနွင့္တစ္ဦး ဆက္သြယ္ေရးအဆင္ေျပေျပျပဳလုပ္နုိင္ျပီး စြဲမက္ဖြယ္ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ဖုန္းမ်ားအေပၚမူတည္၍ကြဲျပားသြားမည္ျဖစ္သည္။ (3)စီမံခန္႔ခဲြမႈ စီမံခန္႔ခဲြမႈဆိုရာတြင္လည္း မိုိုဘုိင္ဖုန္းမ်ားအားသုံးရာတြင္ ဘယ္ဖန္ရွင္ကို ဘယ္လိုသုံးမယ္ ဘယ္ website ကိုဘယ္လိုဖြင့္မယ္ ။စသည္စသည္မ်ားသည္ အသုံးျပဳသူ အေပၚတြင္မူတည္၍လည္းကြဲျပားသြားေသးသည္ျဖစ္သည္။ ငုင္းတို႔၏ ပညာေရးကို absorb လုပ္မႈသည္လဲ အသုံးျပဳသူ၏ စီမံခန္႔ခဲြမႈေပၚတြင္မူတည္သြားမည္ျဖစ္ပါသည္.။(ထိုေၾကာင့္ wifi ကိုအားမက...

ျခင္းေတာင္းထဲက ၾကက္

ျခင္းေတာင္းထဲက ၾကက္ ။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။ ၾကက္သတ္သမား တစ္ေယာက္မွာ ၾကက္ျခင္းႀကီးတစ္ခု အႀကီးႀကီးပဲ ရွိသတဲ့။ အဲ့ဒီ ၾကက္ျခင္း ထဲမွာ ၾကက္ေတြ အေျမာက္အျမာ း ႁပြတ္က်ိတ္ေနေအာင္ ထည့္ထားတယ္။ ၾကက္တစ္ေကာင္ခ်င္း ၾကပ္ညပ္ေနၾကလို႔ အသက္ရွဴရခက္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေအာက္မွာ ပိေနတဲ့ ၾကက္ေတြပဲ။ သူတို႔ေတြ အသက္ရွဴရက်ပ္တဲ့ အခါ၊ အေပၚက ၾကက္ေတြကို ေခါင္းနဲ႔ ထိုးဆိပ္ တြန္းထုတ္ၿပီး ေခါင္းဝင့္လို႔ အသက္ရွဴၾကရတယ္။ ဒီၾကားထဲ ၾကက္ေတြအားလံုးက မဝေရစာသာ စားထားၾကရတာရယ္။ အဲ့အတြက္ မြတ္သိပ္တဲ့ ေဝဒနာနဲ႔ ေဒါသေတြက ကိုယ္စီရွိၾကတယ္။ အဲ့လို တစ္ေကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ကို တစ္ေကာင္နင္းရင္း ထိုးဆိတ္ေနၾကတဲ့ ၾကားက ၾကက္မတစ္ေကာင္မ်ား ေတြ႔မိရင္လည္း ဝိုင္းအံုလုေနၾကျပန္ေရာ။ ဒီလိုနဲ႔ အဲ့ဒီ ၾကက္ျခင္းႀကီးထဲက ၾကက္ေတြဟာ အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း ဆူညံ ပြက္ေလာ ရိုက္ေနၾကေတာ့တယ္။ အဲ့အခ်ိန္ ၾကက္သတ္သမား ေရာက္လာတယ္။ လက္နဲ႔ နီးရာ တစ္ေကာင္ခ်င္း စီကို ႏိႈက္၊ လည္ပင္းကေနကိုင္ၿပီး ျခင္းထဲက ထုတ္သတ္တယ္။ တစ္ေကာင္ခ်င္းစီ ထုတ္သတ္လိုက္၊ နားလိုက္၊ ေအးေအးေဆးေဆး စိမ္ေျပနေျပပဲ။ ဓားနဲ႔ ခုတ္ထစ္သတ္တာမို႔ စင္လာတဲ့ ေသြးစေသြးနေတြဟာ ၾကက္ျခင...