Skip to main content

သင္ဆိုရင္ေရာဘယ္လိုလုပ္မလဲ။

တေန႔မွာ ဆရာက ဖန္ခြက္တစ္လံုးကို လက္မွာကိုင္ထားၿပီး

'ဒီဖန္ခြက္က ဘယ္ေလာက္ေလးမယ္ထင္သလဲ' လို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို ေမးတယ္..

၅၀ဂရမ္၊ ၁၀၀ ဂရမ္အစရွိသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးအေျဖေတြကို သူရတယ္ .. ဆရာက ဆက္ေျပာတယ္ ..

'ဒီဖန္ခြက္ရဲ႔ တကယ့္ အေလးခ်္ိန္ကိုေတာ့ ဆရာမသိပါဘူး။

ဒါေပမဲ့ ဆရာေမးခ်င္တာ ဒီဖန္ခြက္ကုိ ဒီအတုိင္းပဲ ဆရာ ခဏေလာက္
ကိိုင္ထားရင္ဘာျဖစ္မလဲ ဆိုတာပဲ ..'

"ဘာမွမျဖစ္ဘူး" လို႔ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ကေျဖေတာ့

"ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာကိုင္ထားရင္ေရာ" လို႔ ဆရာက ဆက္ေမးတယ္ ..

"လက္ေတြေညာင္းၿပီး ထံုက်င္လာမယ္" လို႔ ေျဖၾကတယ္ …

'ေကာင္းၿပီ ..တေနကုန္ကိုင္ထားရင္ေရာကြာ' လို႔

ဆရာေမးေတာ့ရႊတ္ေနာက္ေနာက္ေက်ာင္
းသားတစ္ေယာက္က "ဆရာ့လက္ႀကီး ထံုက်င္လာမယ္၊
ၿပီးေတာ့ လက္ေမာင္းကိုက္လာမယ္ ၊

ၿပီးေတာ့ ဆရာ့ရဲ႕ ႀကြက္သားေတြအေညာင္းမိ ေလျဖတ္ၿပီးေဆးရုံေရာက္မယ္" လို႔
ေျပာေတာ့ တတန္းလံုး ၀ိုင္းရယ္ၾကတယ္ …

ဆရာက 'မင္းေျပာတာမွန္တယ္

..ဒါဆိုရင္ ဘာလို႔ အဲ့လိုျဖစ္သြားတာလဲ..ငါကိုင္ထားတဲ့အခ်ိန္ အတြင္းမွာ
ဖန္ခြက္ရဲ႕ အေလးခ်ိန္ ပိုတုိးလာလို႔လား'

လို႔ ဆက္ေမးေတာ့

" မတိုးပါဘူး " လို႔ တညီတညႊတ္တည္းေျဖၾကတယ္ …

' ဖန္ခြက္ရဲ႕ အေလးခ်ိန္ေျပာင္းသြားတာလဲ မဟုတ္ပဲနဲ႔ ..ဆရာက ဘာလို႔
အဲ့လိုနာက်င္မႈေ၀ဒနာေတြ တိုးၿပီး ခံစားရတာလဲ၊

အဲ့ဒီ ေ၀ဒနာေတြ သက္သာေအာင္ ဆရာဘာလုပ္ရမလဲ ' လို႔ေမးေတာ့
ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္က " Put the Glass Down"

'ဖန္ခြက္ကို ေအာက္ျပန္ခ်ထားလိုက္ေပါ့' လို႔ ေျဖလုိက္ပါတယ္ …

ဆရာက " သိပ္မွန္ပါတယ္ ..မင္းတို႔ ဘ၀မွာ ႀကံဳရတဲ့ ျပႆနာေတြကို
ေခါင္းထဲမွာခဏေလာက္ထည့္ထားရင္

ဘာမွမျဖစ္ေသးပါဘူး။ အၾကာႀကီး သိမ္းထားၿပီးစဥ္းစားေနတဲ့အခါ ၾကာလာေတာ့
မင္းတို႔ကို စတင္ၿပီး

နာက်င္မႈေပးလာမယ္ ၊ ေ၀ဒနာျဖစ္ေစလာမယ္။ ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းရတာ ဘ၀ရဲ႕ ရသ
တစိတ္တပိုင္းပါ။ "


" ဒါေပမဲ့ ေန႔တေန႔ရဲ႕ အဆံုးမွာေတာ့
တေနကုန္အေျဖရွာမရတဲ့အဲ့ဒီအေၾကာင္းေတြကို ေမ့ထားခဲ့ပါ။ ေနာက္တေန႔အတြက္
ဒါေတြဆက္ေတြးေတာဖို႔အားအင္ေတြလိုပါတယ္ … "


" လူသစ္ စိတ္သစ္နဲ႔ မနက္ျဖန္ေတြကို ရင္ဆုိင္ဖို႔ ဖန္ခြက္ေတြကို
ခဏေလာက္ျပန္ခ်ထားခဲ့ပါ ..'" လို႔ ဆရာက မွာလိုက္ပါတယ္ .


သူငယ္ခ်င္းတို ့ေရ .. အေကာင္းဆံုး ဥပမာေလးပါ ... ။ ဘ၀မွာ စိတ္ညစ္စရာေတြနဲ့ၾကံဳလာတိုင္း ဒီဥပမာေလး ကို နမူနာယူၿပီး စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္ေအာင္လို့ပါ

 Myanmar News Update တြင္ပါရွိေသာ သတင္းကို မိတ္ေဆြမ်ားထံ ကူးယူမ်ေ၀ေပး ျဖင္းျဖစ္ပါသည္

Comments

Popular posts from this blog

လူငယ္တစ္ေယာက္နဲ႕အဘိုးၾကီးသံုးေယာက္

လူငယ္တစ္ေယာက္နဲ႕အဘိုးၾကီးသံုးေ ယာက္ တစ္ခါက ၿမစ္တစ္ခုမွာ အဘိုးၾကီးသံုးေယာက္နဲ႕ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ဟာ ငါးမွ်ားေနၾကတယ္။ဒီလို ငါးမွ်ားေနရင္း အတန္ၾကာေတာ့ အဘိုးၾကီးတစ္ေယ ာက္ အေပါ့သြားဦးမယ္ဆိုၿပီး ၿမစ္ရဲ႕တစ္ဖက္ကမ္းကို ေရေပၚကေန “တံု” ခနဲ “တံု” ခနဲ ခုန္ၿပီးၿဖတ္သြားတယ္။ ကိစၥၿပီးတဲ့အခါမွာက်ေတာ့အသြားတု န္းကလိုပဲၿပန္လာတယ္။အဲဒီမွာ လူငယ္ကေလးက အံ့အားသင့္သြားတယ္။ ေနာက္မၾကာမွီအခ်ိန္မွာပဲ ဒုတိယအဘိုးၾကီးက အေပါ့သြားဦးမယ္ဆိုၿပီး ေရေပၚကေန ဟိုဖက္ကမ္းသြားၿပန္ေရာ၊ဒီအခါမွာ လူငယ္ေလးက ပိုၿပီးအံ့အားသင့္ေနတာေပါ့၊ ဒီလိုနဲ႕ တတိယ အဘိုးၾကီးလဲ ခုနတုန္းက အဘိုးၾကီးေတြလို ေရေပၚကေန ဟိုဖက္ကမ္းကို သြားတာေပါ့၊ ဒီအခ်ိန္မွာ လူငယ္ေလးက စဥ္းစားတယ္။“ဒီအဘိုးၾကီးသံုးေယာ က္လံုး ေရေပၚကေနေလွ်ာက္ၿပီး ဟိုဖက္ကမ္းကို သြားႏိုင္ၾကတယ္။ဒီေတာ့ အဘိုးၾကီးသံုးေယာက္စလံုးေတာ့ စြမ္းတာမၿဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ေ၇ကပဲစြမ္ းလို႕ သူတို႕သြားႏိုင္တာၿဖစ္မယ္၊ ငါလည္း သူတို႕လိုသြားၾကည့္ဦးမယ္”လို႕ေတ ြးၿပီး ေရထဲကိုခုန္္ခ်လိုက္တာ “ဝုန္း” ဆိုၿပီး လူငယ္ေလးေရနစ္ပါေလေရာ။ ဒီေတာ့ုငါးဖမ္းေနတဲ့ အဘိုးၾကီးေတြက အတင္းဝိုင္းဆယ္လိုက္ရတယ္။ၿပီးမွ အဘိုးၾကီးတစ္ေယာက္က “မင္းက...

ဖုန္းမ်ားျဖင့္အင္တာနက္သုံးျခင္း၏ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးအခ်ိဳ႕

ေကာင္းက်ိဳးငါးခ်က္ (1) ပညာေရးအတြက္အေထာက္အကူ Smart phone မ်ား Computer မ်ား တက္ဘလက္မ်ား မိုဘိုင္းဖုန္းမ်ား အားသုံးျခင္းအားျဖင့္လူငယ္မ်ားလူၾကီးမ်ားအတြက္ လြယ္ကူလ်င္ျမန္စြာျဖင့္ မိမိသိရွိလိုသည္မ်ားကို ၾကည္ရႈနိုင္ၾကမည္ျဖစ္သည္။အက္ေဆးမ်ား ေဖာ္ျမဴလာမ်ား ဇယားမ်ား ေစ်းႏႈန္းမ်ား စသည္စသည္တို႔ကို စာသင္ခန္းအတြင္းမွာပင္ လြယ္ကူလွ်င္ျမန္စြာ ၾကည့္ရႈရွာေဖြနုိင္မည္ျဖစ္သည္။ (2)စြဲမက္ဖြယ္ရာစြမ္းေဆာင္မႈမ်ား အကယ္၍ဆရာဆရာမမ်ားက ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေခၚလိုလ်ွင္ပင္ ဖုန္းမ်ားျဖင့္လြယ္ကူလ်င္ျမန္စြာေခၚနိုင္ေျပာနိုင္မည္ျဖစ္သည္။ေက်ာင္းသားမ်ားကလဲတစ္ဦးနွင့္တစ္ဦး ဆက္သြယ္ေရးအဆင္ေျပေျပျပဳလုပ္နုိင္ျပီး စြဲမက္ဖြယ္ စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ဖုန္းမ်ားအေပၚမူတည္၍ကြဲျပားသြားမည္ျဖစ္သည္။ (3)စီမံခန္႔ခဲြမႈ စီမံခန္႔ခဲြမႈဆိုရာတြင္လည္း မိုိုဘုိင္ဖုန္းမ်ားအားသုံးရာတြင္ ဘယ္ဖန္ရွင္ကို ဘယ္လိုသုံးမယ္ ဘယ္ website ကိုဘယ္လိုဖြင့္မယ္ ။စသည္စသည္မ်ားသည္ အသုံးျပဳသူ အေပၚတြင္မူတည္၍လည္းကြဲျပားသြားေသးသည္ျဖစ္သည္။ ငုင္းတို႔၏ ပညာေရးကို absorb လုပ္မႈသည္လဲ အသုံးျပဳသူ၏ စီမံခန္႔ခဲြမႈေပၚတြင္မူတည္သြားမည္ျဖစ္ပါသည္.။(ထိုေၾကာင့္ wifi ကိုအားမက...

ျခင္းေတာင္းထဲက ၾကက္

ျခင္းေတာင္းထဲက ၾကက္ ။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။ ၾကက္သတ္သမား တစ္ေယာက္မွာ ၾကက္ျခင္းႀကီးတစ္ခု အႀကီးႀကီးပဲ ရွိသတဲ့။ အဲ့ဒီ ၾကက္ျခင္း ထဲမွာ ၾကက္ေတြ အေျမာက္အျမာ း ႁပြတ္က်ိတ္ေနေအာင္ ထည့္ထားတယ္။ ၾကက္တစ္ေကာင္ခ်င္း ၾကပ္ညပ္ေနၾကလို႔ အသက္ရွဴရခက္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေအာက္မွာ ပိေနတဲ့ ၾကက္ေတြပဲ။ သူတို႔ေတြ အသက္ရွဴရက်ပ္တဲ့ အခါ၊ အေပၚက ၾကက္ေတြကို ေခါင္းနဲ႔ ထိုးဆိပ္ တြန္းထုတ္ၿပီး ေခါင္းဝင့္လို႔ အသက္ရွဴၾကရတယ္။ ဒီၾကားထဲ ၾကက္ေတြအားလံုးက မဝေရစာသာ စားထားၾကရတာရယ္။ အဲ့အတြက္ မြတ္သိပ္တဲ့ ေဝဒနာနဲ႔ ေဒါသေတြက ကိုယ္စီရွိၾကတယ္။ အဲ့လို တစ္ေကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ကို တစ္ေကာင္နင္းရင္း ထိုးဆိတ္ေနၾကတဲ့ ၾကားက ၾကက္မတစ္ေကာင္မ်ား ေတြ႔မိရင္လည္း ဝိုင္းအံုလုေနၾကျပန္ေရာ။ ဒီလိုနဲ႔ အဲ့ဒီ ၾကက္ျခင္းႀကီးထဲက ၾကက္ေတြဟာ အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္း ဆူညံ ပြက္ေလာ ရိုက္ေနၾကေတာ့တယ္။ အဲ့အခ်ိန္ ၾကက္သတ္သမား ေရာက္လာတယ္။ လက္နဲ႔ နီးရာ တစ္ေကာင္ခ်င္း စီကို ႏိႈက္၊ လည္ပင္းကေနကိုင္ၿပီး ျခင္းထဲက ထုတ္သတ္တယ္။ တစ္ေကာင္ခ်င္းစီ ထုတ္သတ္လိုက္၊ နားလိုက္၊ ေအးေအးေဆးေဆး စိမ္ေျပနေျပပဲ။ ဓားနဲ႔ ခုတ္ထစ္သတ္တာမို႔ စင္လာတဲ့ ေသြးစေသြးနေတြဟာ ၾကက္ျခင...